Rękojmia a gwarancja

Rękojmia i gwarancja to dwa niezależne od siebie pojęcia, których nie należy używać zamiennie. Ustawa o rękojmi obowiązuje każdego sprzedawcę, a zasady reklamacji składane na jej podstawie są uregulowane przepisami kodeksu cywilnego.

Najważniejsze zasady rękojmi:

  • Okres ochrony – 2 lata.
  • Kupujący może w ramach rękojmi żądać wymiany towaru, jego naprawy, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
  • Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia jej złożenia. Przez rozpatrzenie należy rozumieć ustosunkowanie się sprzedawcy do żądania konsumenta określonego w reklamacji i umożliwienie konsumentowi zapoznania się ze stanowiskiem przedsiębiorcy (uznanie reklamacji lub jej odrzucenie wraz z uzasadnieniem).
  • Brak odpowiedzi w terminie 14 dni kalendarzowych skutkuje automatycznym uznaniem reklamacji (w tym roszczeń konsumenta).

Jak działa nasza gwarancja?

Nasza gwarancja jest po prostu przedłużeniem rękojmi – działa na takich samych zasadach (daje konsumentowi takie same prawa) i zaczyna obowiązywać po jej zakończeniu, czyli z rozpoczęciem trzeciego roku użytkowania produktu.

Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

Każdy produkt w naszym sklepie posiada informacje o rodzaju gwarancji w zakładce "Szczegóły produktu".

W razie wątpliwości sprawdź regulamin lub skontaktuj się z nami.

STANDARD
2 LATA RĘKOJMI
PLUS
+ 1 ROK GWARANCJI
PREMIUM
+ 3 LATA GWARANCJI
Produkt dodany do ulubionych
Produkt dodany do porównania

Używamy ciasteczek do celów statystycznych aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie.

Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich używanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej polityce prywatności i cookies.